Co by měl splňovat kvalitní finanční poradce?

14. 3. 2017

 

Asi jste už někdy narazili na článek či titulek na téma: jak poznat kvalitního nebo skutečného finančního poradce. Myslíte, že to lze rozeznat? Pokud tedy věříte, že existují 🙂

Jak se na to díváme my?

Asi vás nepřekvapí, že na kvalitního poradce klademe stejné či podobné nároky jako na sebe. A pochopitelně bychom byli rádi, aby takový člověk vyznával  stejné hodnoty a svou práci dělal v souladu s nimi. Tyto hodnoty s vámi sdílíme i na našich webových stránkách.

Důvěra a otevřenost

Dobrý finanční poradce se o své klienty stará dlouhodobě. Tak jako například rodinný lékař. Aby to bylo možné, je třeba na začátku s klientem postupně vybudovat vzájemnou důvěru. Toho dosáhne zejména trpělivým nasloucháním a maximální otevřeností. Nesmí se bát nebo stydět mluvit o tom, jak je odměňován. Také o výhodách a hlavně nevýhodách jednotlivých řešení či finančních produktů. Velký důraz klade  na klientův dlouhodobý prospěch a občas říká i  něco nepopulárního či nepříjemného, pokud je to v  zájmu klienta.  Finální rozhodnutí nakonec samozřejmě dělá klient, ale od dobrého poradce by měl mít předem  co nejvíce objektivní a ucelené informace.

Férový přístup “win-win”

Má-li vzájemná důvěra fungovat dlouhodobě, je nezbytné, aby klient vnímal přidanou hodnotu služby a z celkového řešení a péče trvale profitoval. Na tom by měl být u kvalitního poradce založen základní cíl spolupráce. Také je ale jasné, že poradce dělá svou práci pro obživu, a tudíž za ni musí být zaplacen. Dokonce dobře zaplacen. A to proto, aby poradce, jak to bohužel často bývá, nesklouzával od kvality ke kvantitě. Ne nadarmo se říká, že dobrá rada je nad zlato. A tak by si dobrý poradce měl umět o odměnu říct a také umět klientovi vysvětlit, co všechno jeho služba zahrnuje. Klient, který potká kvalitního poradce si však muže být vždy jist, že služba za kterou zaplatil za to opravdu stojí.

Odbornost

Pokud jste důvěryhodní, otevření v komunikaci, a také s klienty hrajete fér, je to prima, ale je to pouze základní předpoklad. K trvalému úspěchu to však nestačí. Třetím kamínkem do mozaiky je právě vysoká odbornost, chuť na sobě pracovat a neustále se vzdělávat. V oboru, který je primárně založen na radách a doporučeních, tedy na znalostech, to přece ani jinak nemůže být.

Kvalitní finanční poradce by se měl  stále vzdělávat, měl by být schopen analyticky uvažovat a přirozeně také počítat. Slovy Warrena Buffeta: “...měl by umět sčítat, odčítat, násobit, dělit a rychle vypočítat procenta a pravděpodobnost.”

Podle našeho názoru by měl dobrý finanční poradce  brát svou práci nejen jako zdroj obživy, ale i jako poslání a pomoc lidem - byť to možná zní někomu pateticky. Také by svou práci neměl brát jako nějaké přechodné východisko z nouze, ale měl by si umět představit, že ji bude dělat i za 5, 10 či 15 let. Tudíž by ho měla také bavit.

Naopak není úplně podstatné být v oboru mnoho let.  Se správným přístupem se dá vše naučit. Ze zkušenosti víme, že  delší pobyt v oboru, který neoplývá zrovna dobrou pověstí, je někdy spíše na škodu. Zejména pokud se takový člověk intenzivně zabýval více náborem nováčků v MLM, než vzděláváním a poctivou prací s klienty.

Pokud vás náš “pohled na věc” zaujal, napište nám váš názor či komentáře. A pokud o takovém  poradci víte, dejte nám o něm vědět!

copyright © 2024 Saturia Invest, s.r.o. | design by Greatex
envelopephone-handsetmenucross-circle